Dobrý den,
co je to e-mailový marketing? Nebo e-mailový marketing pro e-shopaře? Je to jako ptát se, co je slunce, ne? Vždyť to už všichni znají, ne? Všichni už o e-mailovém marketingu něco slyšela, určitě jej i viděla, ale ke své škodě jej k propagaci nepoužívají.
Je to veliká chyba.
E-mailový marketing je totiž osmý div světa.
Je to nejlevnější cesta k vydělávání peněz. Teda, pokud se to umí dělat správně.
Taky existují různé mýty, které jsem viděl šířit často propagátory jiných marketingových kanálů. Buď chtějí odehnat od e-mailového marketingu své ovečky, nebo těm mýtům sami věří.
Mýtus číslo 1
E-mail je mrtvý, tak tedy i e-mailový marketing. Sociální sítě jsou budoucnost.
Nevím, proč se to staví jako buď jedno nebo druhé. Proč by oboje nemohlo existovat spolu. Navíc e-mail je technologie, a nikdo ji nevlastní. Je mnoho provozovatelů e-mailových schránek zdarma.
Avšak každou sociální síť někdo vlastní a on určuje, kdo tam co smí psát a kdo porušuje pravidla, letí. Tím pádem nemůžete zůstat na sociální síti a pokud vás majitel vyhodí. Můžete si sice udělat nový účet, ale přijdete o kontakty, obsah atd.
K přihlašování do různých stránek, aplikací a ke komunikaci, která je oficiálnější, se vždy používá e-mail.
E-mailovou adresu má každý, stejně jako telefonní číslo.
Mýtus číslo 2
E-maily nikdo nečte
Ano, je pravda, že na sociálních médiích lidé stráví více času než v e-mailu, ale to neznamená, že e-maily nikdo nečte. Osobně mám několik e-mailových seznamů s mírou otevření přes 50 %. Mimochodem, průměrný pisatel e-mailingů slaví 10 % jako úspěch.
Obecně lze říct, že některé typy e-mailů se příliš nečtou a jiné se čtou naopak pravidelně.
Jak bych tedy popsal e-mailový marketing?
Je to marketingová aktivita, probíhající e-mailem, která je určena zejména pro příjemce, se kterými už mám vztah. Ideálně to jsou moji zákazníci.
Není moudré jej používat jako nástroj pro nábor nových kontaktů, tedy tzv. cold e-mailing. Ačkoliv i toto, pokud se dělá dobře, může fungovat. Zde ovšem musí mít odesílatel opravdu vědět, co dělá.
Je to skvělý nástroj na udržování zákazníků, tzv. čtenářů, kteří jsou jedněmi z nejvěrnějších a nejvíce utrácí.
Mezi typy zpráv, které příliš nefungují jsou hromadná sdělení o akčních nabídkách postrádajících jakoukoliv snahu budovat nebo prohlubovat vztah s příjemcem. Zprávy, které jsou jako marketingové cenové letáky zabíjí budoucí otevíratelnost vašich zpráv. Opět bych mohl najít výjimku, kde to může fungovat.
Protože tímto kanálem probíhá mnohdy soukromá nebo pracovní komunikace, která je obvykle dvoustranná, tak v podobném duchu by měla probíhat komunikace mezi odesílatelem e-mailingu a příjemcem.
Je to skvělý nástroj na udržování vztahu se svou skupinou zákazníků, kteří jsou vašimi fanoušky.
Zatím se neobjevila technologie, která by e-mail měla šanci v krátké budoucnosti nahradit.
Jak vidíte, jsem velkým fanouškem e-mailingů. Sám je používám a je to věc číslo 1, kterou spouštím v každém projektu. Tak moc je pro mě důležitá.
Je e-mailing také pro vás nástrojem číslo 1?
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. E-mailový marketing má svá omezení a své jedinečné vlastnosti. Pokud víte, jak jej použít, tak bude vaším nejdůležitějším přítelem, protože bude lepidlem, které na vás bude nabalovat vaše zákazníky, kteří vám zůstanou věrní.
Komentáře nejsou povoleny.