Dobrý den,
dostalo jste někdy nevyžádanou poštu do poštovní schránky?
Myslím tím nějakou obchodní nabídku, která pro vás nebyla relevantní nebo dopis, který vás lákal na k něčemu podvodnému?
Před lety takové věci byly běžné. Kdysi chodily nabídky do schránek a ale nebylo jich moc.
Dokonce jsem měl tu čest a dostal jsem dopis od nigerijského prince, který mě potřeboval, aby se mohl dostat ke svému dědictví.
Všechna nevyžádaná klasická pošta měla jednoho nepřítele. A tím bylo a je poštovné.
V e-mailech žádné poštovné není a proto existuje celé velké téma SPAMU. Tedy nevyžádaných e-mailových zpráv.
Na nevyžádaných zprávách nám vadí tyto věcí:
- jsou od lidí, které neznáme
- nepřinášejí nám relevantní sdělení (tedy obsahují něco, co nás nezajímá)
- je jich hodně
V dnešních časech (píše se rok 2023) jsme jako lidstvo vyzkoušeli hodně různých způsobů ochrany proti nevyžádaným zprávám. Provozovatelé e-mailových schránek mají různé způsoby, jak rozpoznat nevyžádané zprávy. Posledním vynálezem je i umělá inteligence.
V letošním roce mi chodí tak asi 10 % nevyžádaných zpráv ve srovnání s předchozími lety. Všechny bezpečně končí ve složce Nevyžádaná pošta.
Jak by řekl klasik: Už ani SPAM není to, co býval.
Opravdového spamu ubývá a zůstávají nerelevantní zprávy od odesílatelů, které příjemci neznají.
Do této skupiny patří i e-maily z e-mailingů, do kterých se příjemci dobrovolně přihlásili a už na to zapomněli.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Jak se vyhnout odesílání zpráv, které by mohly být později chápány jako SPAM? Přihlaste se do kurzu.
Doporučuji vám začít s e-mailingem.
Pokud jej neděláte, což je ta nejpravděpodobnější možnost, pak doporučuji 30denní výzvu, která vás provede startem e-mailingu včetně reaktivačních kampaní, které probudí vaše spící zákazníky a dovedou je ke čtení vašich e-mailů.
https://www.emailingbezspamu.cz
Komentáře nejsou povoleny.