Dobrý den,
“Kéž bych měl víc objednávek… Kéž bych měl víc zákazníků…” Toto si přejí všichni podnikatelé. Dost často jsou v situaci, kdy ekonomika podnikání není zdravá a tak nějak přirozeně cítí, že tělo podnikání potřebuje do více krve (peněz) do žil.
Je to velmi bolestný moment, kdy je produkční schopnost připravena, ale chybí zákazníci, kteří by ji využívali.
A často pokud přivedeme víc zákazníků, tak nemusí vždy dojít ke zlepšení zdraví podnikání. Mimo nedostatku zákazníků bývá špatně ještě něco dalšího.
Jsou dvě věci, které marketing nikdy nevyřeší.
- Pokud máte špatně připravenou matematiku (ekonomiku) podnikání, pak vás víc zákazníků může zabít. S každým dalším zákazníkem začnete prodělávat peníze. A čím víc zákazníků obsloužíte, tím větší ztrátu vytvoříte. Mělo by to být naopak. Každý zákazník by měl peníze vydělat. Tedy jde o to, aby každá objednávka byla zisková a matematika (ekonomika) podnikání musí být dopředu dobře nastavena.
- Pokud máte špatný produkt, tak s větším množstvím obsloužených zákazníků opět ztrácíte. Pokud váš produkt nesplní to, co bylo v marketingu slíbeno, pak si jen vyrábíte naštvané zákazníky, kteří se nejen nevrátí a nekoupí si nic dalšího, ale také budou šířit svoji špatnou zkušenost. Získat zpět dobré jméno bude velmi vysilující.
Tak jakmile spustíte kampaň, pak by jste si měli být jisti, že váš produkt splní to, co bude kampaň slibovat. A zadruhé, sledujte průběh ekonomických výsledků, zda vás každá další objednávka nepřivádí do stále větší ztráty.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Nejlepší cestou k posílení ekonomiky podnikání je e-mailing. Náklady na jeho provozování jsou nízké a je to dobré místo pro testování obchodních nabídek.
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
Komentáře nejsou povoleny.