Dobrý den,
pokud se podíváte na Supermana, kterého milují miliony chlapců a můžu po celém světě, tak v první řadě uvidíte dokonalou bytost s nadlidskými schopnostmi.
Tyto super schopnosti jsou tím, co by chtěli jeho fanoušci mít. Ty totiž dělají Supermana Supermanem. Každý hrdina ve světě komiksů má své vlastní super schopnosti a dav fanoušků.
Podobně se budují značky. Jsou alegorií na superhrdiny. Nemusí vám to na první pohled tak připadat, avšak jakmile je začnete studovat do hloubky, pak to zřetelně uvidíte.
Superman má ještě jiné vlastnosti, které jej právě dělají někým, koho si miliony lidí zamilují. Má své slabé místo. Není jako Bůh neporazitelný. Pro Supermana existuje kryptonit – chemický prvek, který jako jediný omezuje jeho schopnosti.
Na druhou stranu existují padouši, kteří jsou vyobrazováni jako zlí a bezcitní. Vidíme jen jejich chování a jeho důsledky. Celá hra příběhu se změní, jakmile se dozvíme o jeho vnitřní motivaci.
Jen výjimečně jde o opravdu zlého člověka. Pokud ano, tak jde o mentálně nemocného člověka, který trpí poruchou. Ve většině případů jde o lidi, kteří jsou donuceni chovat se jako padouši.
Pokud sledujete Apple TV+, tak tam najdete seriál Hijack. Příběh se odehrává na palubě letadla z Dubaje do Londýna, které bylo uneseno. Na první pohled to vypadá, že únosci jsou zlí lidé. Jakmile se rozkrylo více o jejich životě, pak by s nimi nejeden člověk měl soucit.
Tedy u hrdinů musíme najít, že jsou zranitelní. U padouchů zjišťujeme, že nejsou zlí, ale existuje nějaká vnější okolnost, která je staví do konfliktní situace.
Abych to shrnul.
Nejde jen o to se ukazovat z té skvělé stránky. Tak si totiž v nevědomosti myslíme, že se staví hrdina, kterého mají ostatní rádi.
Lidé se chtějí s hrdinou sžít, chtějí mít možnost se s ním ztotožnit. Hrdina tedy musí mít celý mix vlastností, které mají všichni lidé.
Mimo superschopnosti, musí být zranitelný, musí mít věci, které ho frustrují, které mu v noci nedají spát. Něco proti čemu se zcela zásadně vymezuje a za čím si stojí.
Pokud budete budovat značku ať svoji osobní, tak čistě obchodní, nezapomínejte na mix, který musí obsahovat.
Coca-Cola není rozhodně skvělá, má své temné stránky v podobě cukru nebo umělého sladidla. McDonalds nebo i jiné fast-foody mají také své stinné stránky, o kterých každý ví.
To samé plate o všech značkách. Pokud o značce není známé nic stinného, pak je nudnou a málo uvěřitelnou.
Howg!
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. O budování osobní značky se víc dozvíte na kurzu:
Jak si emailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
Komentáře nejsou povoleny.