Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Do jak velkého seznamu příjemců bych měl začít posílat?

Dobrý den,

to si tak pořádám kurz o e-mailingu a najednou to přijde. Už už vidím, jak přemýšlí (účastník kurzu), zatím co já mluvím o seznamech příjemců. Najednou zvedne ruku a vyhrkne otázku: “Do jak velkého seznamu příjemců bych měl začít posílat?

Ach… už zase. Už se ta stejná otázka. Je to pořád dokola.

Tak jo, říkám si. Tak já tu odpověď zase řeknu. Vím, co potom zase nastane… vykulené oči.

Víte, že světu vládne efektivita? Že posílání do velkého seznamu je efektivnější než do malého? Jednou napsaný e-mail a potenciálně nejlépe tisíc očí, kteří jej přečtou, ne? To dá přeci selský rozum, ne?

Nedá. Angličané mají přísloví: Common sense is not common. Něco jako: Selský (zdravý) rozum není běžný. Tedy jinými slovy, ne vše co vypadá jako selský rozum je skutečně selským rozumem.

Efektivita totiž neleží v tom, kolika lidem váš e-mail pošlete, ale kolik lidí si je přečte. Pokud si jej přečtou všichni, pak je to lepší, než když budu mít jen 10 % otevřených e-mailů.

Obecně platí, že menší seznamy reagují lépe než větší. Je v tom ale háček. To není dáno velikostí, ale tím, že jde převážně o seznamy nové, čerstvé a hladové po vašich informacích.

Velké seznamy, resp. podle dělení z předchozího odstavce: staré, už vyčpělé a bez většího zájmu po tom, co děláte, reagují hůře. Proč? Příjemci se na cestě životem posunuli dál a to, co děláte, je už nezajímá.

Někteří se odhlásí, protože mají rádi pořádek, jiní vás nechají padat někam do bezedné složky Hromadné. A protože za obsazené místo neplatí, jsou líní se i odhlásit.

Pokud zrealizujete, že to, co jsem napsal výše, je pravda, pak mi potvrdíte, že se mi vyplatí dělat e-mailing i pro jednu jedinou osobu. Pokud ona moje e-maily otevírá, pak mam 100 % otevření, a vím, že si buduji vztah s jednou osobou, která se fakt zajímá o to, co dělám.

Mým úkolem je dostat víc osob na seznam. Neměl bych se spokojit s jednou osobou, ale i pro jednu jedinou osobu se mi vyplatí e-mailing dělat.

Ještě bych vám k tomu mohl říct některé tipy, jak to udělat, aby celé vaše snažení s psaním e-mailů pro jednu osobu mělo dlouhodobější dopad a ovlivnilo i osoby, které vás teď neznají a začnou se zajímat o to, co děláte až za rok.

Nejlepší cesta, jak se to dozvědět, je ta, že vstoupíte do kurzu:

Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. E-mailový marketing má svá omezení a své jedinečné vlastnosti. Pokud víte, jak jej použít, tak bude vaším nejdůležitějším přítelem, protože bude lepidlem, které na vás bude nabalovat vaše zákazníky, kteří vám zůstanou věrní.

Komentáře nejsou povoleny.