Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

E-mailing vs. e-mailový newsletter

Dobrý den,

dostal jsem otázku od jedné účastnice kurzu: Jak si emailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat

Jaký je rozdíl mezi e-mailingem a e-mailovým newsletterem?

Je to moc dobrá otázka! Toto se totiž hodně plete.

Existují 2 disciplíny, které mají stejný cíl, ale různé metody, jak cíle dosáhnout. Laici je z neznalosti zaměňují.

Cíl obou je informovat příjemce o novinkách. A ještě lépe, přimět je ke kliknutí na nějaký odkaz.

U e-mailového newsletteru existují dvě varianty.

Verze 1: podoba grafického letáku, kde je hodně obrázků

Tato verze e-mailu je velmi podporovaná různými nástroji na rozesílání hromadných zpráv. Tyto e-maily krásně vypadají, pokud se správně zobrazí příjemci. Je to profesionálně vypadající e-mail, za který se nebude stydět žádný generální ředitel velké korporace.

Problémem je to, zda se zobrazí dobře. Totiž ne každý e-mailový klient automaticky obrázky načte a zobrazí, potom totiž místo krásného grafického letáku uvidíte jen změť rámečků a tu a tam text.

Tuto variantu bych použil jen pro korporace, kterým nezáleží na výsledcích (pro běžné podnikatele je to podivné tvrzení… ano, většina korporací takových je, na výsledcích jim nezáleží…). Je jim jedno, zda to někdo čte nebo ne. Prostě to jen musí pěkně vypadat.

Za mě je to nejhorší e-mail, který bych odeslal.

Verze 2: více méně textový e-mail s doplňkovými obrázky

Zde už tolik nevadí, když se obrázky nenačtou. Informace jsou v textu a obrázky tam být nemusí. Jsou tam, aby to vypadalo lépe. Proč obrázky načítat nebo ne, je téma tak velké, že pro něj tady nemám prostor.

Za mě je to mnohem lepší možnost než verze 1. Tento e-mail mohou lidé sledovat, ale určitě mu nevěnují mnoho svého času. Očima jej proletí a seknutí obsah, zda tam je něco pro ně.

Velkou nevýhodou těchto e-mailů je absence osobnosti odesílatele. Prostě je to jen předání informací. Lidé si myslí, že to je přeci hlavní důvod a ten to splňuje, ne?

Ano, splňuje, ale… když od někoho přijímáme informaci, tak hodně nám záleží na tom, kdo nám ji říká. Nejde jen o to, zda to řekl Franta Vopička. Pro nás je důležité, jestli je Franta blboun nebo ne. Potřebujeme znát osobnost člověka, který nám něco říká. Pokud jej neznáme, tak jen jeho jméno nám nic neřekne.

Je to super formát pro cenový leták, jaký dostáváme do schránek od supermarketů. Je to dostačující jako souhrn doporučených článků. Ale velmi těžko takovým e-mailem někoho přesvědčím ke koupi čehokoliv.

E-mailové newslettery fungují zejména v textové podobě. Tak už dost o newsletterech.

Co je tedy e-mailing?

E-mailing je hromadné rozesílání zpráv příjemcům jako u e-mailových newsletterů. Jejich formát je čistě textový. Obrázky se tam objevují zcela výjimečně.

Formát je stejný jako u e-mailu, který píšete kamarádům:


Ahoj Jirko,

skočíme na kafe? Mám novinky od bráchy.

Dominik

P.S. Tonda se mě ptal na víkend, tak jsem dělal že nic nevím.


Tento format e-mailu se nejvíce podobá běžnému e-mailu a přináší nejlepší výsledky v prodeji, v budování fanouškovské základy a podobně.

Lidi podvědomě rádi takové e-maily čtou a nevnímají je jako prodejní nástroj. Nesmrdí to komercí jako e-mailové newslettery. Jsou pod radarem jejich opatrnosti.

Vypadají jako běžná komunikace mezi přáteli. Bývají často personalizované. Může se v nich rozvinout osobnost odesílatele, což je jejich velkou výhodou. Lidé si totiž odesílatele zařadí do skupin: zajímavý nebo nezajímavý člověk.

Pak začnou číst e-maily často jen kvůli odesílateli, kterého vidí jako zajímavého člověka. Chtějí poznat jeho názory, pohledy na aktuální dění, jak žije a podobně. Zde se začne vytvářet magie, která k někomu přitahuje čtenáře a nebo je zase odpuzuje.

Není třeba se bát, že by polarizace čtenářů někomu ublížila. Vedle čtenářů, kteří by hájili každé slovo odesílatele, existuje další skupina čtenářů, kteří s ničím nesouhlasí. Přesto si přečtou každý e-mail. Je to jako kouzlo, jak říkám.

Není potřeba polarizovat lidi, jak to dělá Trump nebo Zeman. Ale už jenom tím, co si myslíte o sociálních sítích, rozdělujete lidi kolem vás na ty, co s vámi budou souhlasit a na ty druhé. Pokud to, co řeknete bude zajímavé, budou vás sledovat obě skupiny.

E-mailing je skvělá cesta pro budování jakéhokoliv byznysu. Popravdě jsem zatím nenašel obor, kde by nešel využít. Je hodně byznysů, které by zavedením e-mailingu zvedly zcela zásadně své zisky.

Většina lidí e-mailing nedělá… a to je vhozená rukavice konkurenci, která touží opravdu vyrůst. Dáváte konkurenci také šanci k růstu?

Pokud vás e-mailing zaujal, tak zkuste výše zmíněný kurz: Jak si emailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat

https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat

Během 4 hodin dostanete jednoduchý návod, který vám umožní začít. Získáte první výsledky, žačnete budovat počáteční kmen svých věrných zákazníků.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Na kurzu neučím technikálie typu: kam kliknout, abych viděl statistiky… Učím podstatu, jak dělám e-mailing pro zisk. Vy si pak vyberete nástroj, který vám bude vyhovovat, a tam už zjistíte, kam kliknout.

Komentáře nejsou povoleny.