Dobrý den,
koukal jsem na jeden sci-fi film, kde hlavní hrdina šel po ulici a z něčeho, co vytvářelo hologramy, na něj vyskakovaly reklamy.
On byl frustrovaný z něčeho, čím si zrovna prošel, a rozhodně nebyl v nákupní náladě. Na hologram, který se mu snažil něco prodat a to personifikovanou formou, protože jej oslovil jménem, reagoval naprosto odmítavě, podrážděně a s nepochopením.
Myslím, že v tomto bodě jsme se ocitli už všichni. Ani u toho nemusíme mít hologramy, které by nás oslovovaly personifikovanou nabídkou a naším jménem. Prostě nebylo správné načasování.
Jiné by to bylo, kdyby hlavní hrdina myslel na něco, co mu hologram nabízí. Pak by to byla podaná ruka.
Z toho vyplývá, že personalizace v podobě jména není všeho spásná. Jen to pomůže zaujmout. A pokud mě každá reklama oslovuje jménem, tak už ani to nezaujme. Jen snad vím, že to je reklama pro mě a ne pro někoho, kdo stojí vedle mě.
Důležité je, aby reklama vstoupila do mého života tak, že mi ukáže řešení na to, co zrovna řeším. Když nad něčím přemýšlíme, tak nám v hlavě běží monolog a klademe si otázky, na které hledáme odpovědi, které nám pomohou situaci vyřešit.
Pokud reklama začne říkat přesně to, co mi běží v hlavě, pak mě to rozhodně zaujme a nemusím tam ani vidět své jméno.
Ideální reklama se objeví jen v momentě, kdy něco řešíme, a to s řešením problému, který nám tíží hlavu.
Na jedné straně by byli lidi, kteří by moc problémů neřešili a tak by viděli málo reklam.
Trochu to vypadá, že například bohatým by se reklama nemusela ukazovat. Ale i oni mají své problémy. I zabezpečená manželka miliardáře má své starosti, kterých by se ráda zbavila. Třeba, co a jak udělat, aby byla ve své společnosti výjimečná.
Jsou lidé, kteří nehledají řešení ve stylu: Jak něco udělat, aby to bylo… Dobře vědí, jak to udělat. Jejich problémem je, kdo to pro ně udělá, aby s tím sami nemuseli trávit čas.
Své problémy má každý. Pro různé lidi existují různá řešení na škále od udělejte si to sami, uděláme to spolu až po udělám to za vás. A pokud nedojde ke shodě “toto mi běží v hlavě” a reklama říká “běží vám toto v hlavě?” Pak není reklama vyslyšena, oceněna a ani obchodně přínosná.
Reklama může křičet jakkoliv nahlas, ale pokud nedojde ke shodě obsahu reklamy s tím, co běží potenciálnímu kupci hlavou, tak je neúčinná. Většina reklam dělá jen humbuk a nepotkává svého potenciálního kupce.
Kolik peněz by se ušetřilo tím, že by se reklama ukazovala jen těm správným lidem? Asi moc ne, protože technologie bude něco stát, a tím, že se reklama ukazuje přesně, bude záviset na konkurenci, kdo bude cílit na lidi se stejným problémem.
Na něčem takovém pracují algoritmy Meta a Google, kde na základě umělé inteligence s mnoha vstupními proměnnými doručují reklamu jen těm správným zákazníkům.
Určitě by klesl ten všudy přítomný šum reklam, které nás nezajímají, protože se nepotkávají s našimi potřebami a touhami.
Ačkoliv Brandová reklama bude neustále prosazovat značky. To o čem jsem do teď hovořil se týká jen výkonnostní reklamy.
Takže z celého lze říct jen jednu jistotu.
Naše sdělení v reklamě se musí potkat s tím, co běží našemu potencionálnímu kupci v hlavě.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Jak napsat fungující prodejní text?
— url smazána —
Komentáře nejsou povoleny.