Dobrý den,
tajemství dobrého e-mailu je jedno, musí být jednoduchý, relevantní, informativní a zábavný.
Nejlepší výsledky jsem vždy dosahoval díky jednoduchým textovým e-mailům. Mé e-maily jsou tak jednoduché, že nemají ani žádnou grafickou patičku nebo jiné grafické prvky.
Pokud chcete napsat dobrý e-mail, nepotřebujete k tomu žádné grafické vylepšení.
Vyhýbám se i patičkám, které obsahují nějaké právní prohlášení, které obvykle známe ze zpráv některých finančních institucí.
Pak je důležité, aby e-mail byl pro příjemce relevantní. Pokud není, pak příjemce může e-mailovou zprávu považovat za SPAM, nevyžádanou poštu.
Existují různé filosofie, že e-mail by měl být dlouhý jen 5 slov, nebo 5 vět a podobně. Je to reakce na některé grafomanské výlevy, kdy odesílatel zprávu píše několik hodin, a její obsah by mohl shrnout do pěti slov.
Osobně znám jednoho velmi blízkého člověka, který tradičně celou noc až do ranních hodin psal nějaký e-mail, který odeslal. Osobně pochybuji, že by tato opakovaná několika hodinová snaha něco pozitivního přinesla. Dokonce si bych řekl, že jeho e-maily nebyly pravidelně přečteny.
Jde nám o záměrné zjednodušování sdělení, ovšem ne na úkor obsahu. Určitě to chce cvik. Odesílatel se musí naučit dobře vyjadřovat.
Obsah zprávy musí přinášet informace, které by měly být podány zábavnou formou. Zábavné zprávy jsou totiž přečteny až do konce.
Samozřejmě nemluvím o e-mailu právníkovi, dlužníkovi nebo věřiteli. Bavíme se o e-mailu, který posíláme nějakému partnerovi, se kterým nemáme konflikt.
Stejnou cestou píšu e-maily do e-mailingů. Pokud se mi daří psát tak, aby byly zajímavé a zábavné, pak jsou e-maily čteny pravidelně i pokud jsou hromadné.
Takže pokud to shrnu, tak můj e-mail by byl jednoduchý textový, bez grafických prvků, krátký, stručný, výstižný, informativní a zábavný.
Po pravdě, nejsem schopen do každého e-mailu dostat všechny tyto vlastnosti, ale většinu z nich každý má.
Určitě to chce cvik a opakování dělá mistra. Je ale potřeba mít na paměti, k jakému cíli se snažíme dostat.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Chcete se naučit psát emaily? Doporučuji vám začít s e-mailingem.
Pokud jej neděláte, což je ta nejpravděpodobnější možnost, pak doporučuji 30denní výzvu, která vás provede startem e-mailingu včetně reaktivačních kampaní, které probudí vaše spící zákazníky a dovedou je ke čtení vašich e-mailů.
https://www.emailingbezspamu.cz
Komentáře nejsou povoleny.