Dobrý den,
dostal jsem zajímavou otázku na doručitelnost e-mailů od pana Jirky:
Dobrý den pane Formánek,
posílám e-maily asi tak jednou za 14 dní. Bohužel je otevírá málo lidí, asi kolem 5 % ze všech emailů.
Neporadil by jste mi, jak to zlepšit?
Jirka Novotný
Rozumím dotazu, to se někdy stává. Popíšu postup, který bych použil pro zlepšení výsledků.
Předpokládám, že e-maily posíláte pravidelně a delší dobu (alespoň 6 měsíců).
Pokud ano, pak je potřeba zkontrolovat technické nastavení domény.
Jde o záznamy SPF a DKIM. Přikládám odkaz od Ecomailu, který sám používám. Podobný návod má každá služba určená k hromadnému posílání e-mailů.
https://support.ecomail.cz/cs/articles/2433064-overeni-domeny
https://support.ecomail.cz/cs/articles/2433110-overeni-domeny-druheho-radu-pomoci-dkim
Pokud není chyba zde, pak bych zkontroloval, zda existují nějaké e-mailové adresy, které hlásí chybu doručení.
Popis chyb doručení je zde. Opět bude existovat i popis v nástroji, který používáte vy.
https://support.ecomail.cz/cs/articles/2588656-skupiny-druhy-kontaktu-v-ecomail
Cílem je vyčistit seznam od kontaktů, které hlásí při doručení chybu.
Pokud v předchozích krocích došlo ke změnám, pak bych zkusil poslat e-mail a viděl bych, zda se míra otevření zlepšila.
5 % opravdu není moc. Já mám na vlastním e-shopu míru otevření mezi 50-65%, záleží na předmětu zprávy.
Následně bych pracoval na vylepšení reputace domény a e-mailové adresy.
Návod vám rád prozradím na kurzu: Jak si emailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
Dále pomůže používání vašeho jména jako odesílatele. Tedy zpráva musí přicházet od fyzické osoby, ke které mají důvěru. Nikoliv od firmy, týmu, projektu atd. Vždy od fyzické osoby.
A to, co ovlivňuje otevření e-mailu nejvíce, je předmět e-mailu. To je opět na delší povídání a věnuji se mu ve výše zmíněném kurzu.
Pak bych ještě doporučil reaktivační postup, který umožní znovu oživení aktivity jednotlivých příjemců. To opět získáte v kurzu.
Tak pokud vám výše popsaný postup nepomůže, pak je potřeba zkusit lepší předmět zpráv a pravidelnou práci na reputaci odesílatele.
To je vše na téma doručitelnost e-mailů.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Bohužel jste mi nepopsal bližší informace o nástroji, který používáte, tak jsem popsal postup, jak bych to řešil na Ecomailu. Držím palce! A pokud se chcete naučit dělat e-mailing lépe, pak doporučuji kurz:
Jak si emailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
Komentáře nejsou povoleny.