Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Jak změnit čtenáře v zákazníka?

Dobrý den,

cílem marketingu nebo propagace je vytvářet lidi připravené nakoupit. Aby se tak stalo, musíte text napsat v určitém stylu. A tady existuje jeden mýtus, který je šířený samotnými známými copywritery a často je přes všechnu snahu nováčky špatně pochopen.

Tzv. experti (já jim říkám otporníci) popisují styl jako něco literárně pozoruhodného, magického, co má tu moc změnit čtenáře v zákazníka.

Nováčci si to pak vysvětlují jako text, který by měl čtenáře pobavit, povznést, ohromit slohem, volbou slov. Vlastně si myslí, že to musí být něco na úrovni Aloise Jiráska, Boženy Němcové, Ernesta Hemingwaye nebo Stephena Kinga.

Nic z výše zmíněného není pravda.

Prodejní texty mají jednoduchou formu, mohou být napsány hovorovým jazykem a rozhodně u nich není cílem někoho pobavit nebo povznést. Jejich cílem je prodat a tak je celé soustředění potřeba věnovat právě prodeji.

Někdy dokonce stačí přepsat nahraný prodejní rozhovor se zákazníkem, upravit a prodejní text je na světě.

Prodejní text sám o sobě nesmí být nápadný narozdíl od jiných literárních děl. Nesmí na sebe strhávat pozornost, která patří zákazníkovi nebo produktu.

A hlavně musí obsahovat jednu zcela zásadní část, kterou nenajdeme jinde, než v prodejním textu.

Jde o výzvu k akci.

To “prodat” znamená vlastně přesvědčit čtenáře, aby udělal to, o co ho žádáme. Tedy někdy jde jen o proklik, někdy o nákup zboží, někdy o registraci na konferenci nebo webinář.

Prodat něco, většinou znamená něco jiného, než prodat zboží. Ale přes prodeje prokliků, registrací do e-mailingů a jiných drobných činností, které postupně vedou zákazníka, se dostaneme k cíli, tedy k nákupu zboží. Vše je dělané výzvami k akci.

Často se podnikatelé cítí trapně, jakmile mají dát výzvu k akci do textu nebo ji říct ve videu. To protože na to nejsou zvyklí.

Řešení? Domácí úkol…

Dostanou výzvu k akci napsanou na papíru a jejich úkolem je 400 krát ji říct nahlas, po tomto drilu ji začnou říkat zcela přirozeně a bez žádných špatných pocitů.

I po 100 opakování je projev velmi přirozený, ale pokud chcete vypadat jako profící, pak 400 opakování dobrý standard. Takto dostává do rolí přirozenost známý herec Anthony Hopkins.

Dan Kennedy, můj oblíbený marketingový guru, říká, že nějakou nabídku a tedy i výzvu k akci musí obsahovat každé sdělení, které lidem posíláte.

A právě pokud čtenář dočte text, kde tvrdě makáte na tom, aby vás měl rád, aby viděl, že to s ním myslíte dobře, a na krátký moment získáte důvěru, tak v ten moment musíte přidat výzvu k akci a dát říct čtenářovi, co má udělat.

Jinak totiž udělá to, co ho napadne. Zavře článek, video nebo e-mail a řekne si… “To bylo zajímavé!” a nic neudělá.

A právě, to je moment, kdy jej musíte navézt k dalšímu kroku po jeho cestě ve vašem vztah. Je ten moment, kdy dívku či chlapce na rande žádáte o další schůzku.

Vstupte do kurzu: Poutavé příspěvky na sociální sítě, blog nebo e-mailing napsané za 15 minut
https://www.naucmese.cz/kurz/poutave-prispevky-na-socialni-site-blog-nebo-e-mailing-napsane-za-15-minut

Dozvíte se o psaní textů mnohem víc, než jsem schopen předat e-mailem. Navíc si vyzkoušíte psaní textů pod dohledem s mým komentářem a návrhy, jak text změnit, aby vám přinášel to, co požadujete.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Pokud vás zajímá psaní prodejních textů, musíte pochopit psychologii, která běží mezi řádky. Na to je nejlepší právě kurz:
Poutavé příspěvky na sociální sítě, blog nebo e-mailing napsané za 15 minut
https://www.naucmese.cz/kurz/poutave-prispevky-na-socialni-site-blog-nebo-e-mailing-napsane-za-15-minut

Komentáře nejsou povoleny.