Dobrý den,
je to personalizace.
Nejsem zastáncem přetechnizované personalizace, protože není pro většinu podnikatelů dostupná. Pokud je dostupná, pak není úplně levná a je to otázka, zda v daném konkrétním případě přinese o tolik lepší výsledky než e-mailing bez personalizace.
Když si personalizaci rozdělíme na dvě kategorie, pak vám mohu ukázat snadnou a levnou personalizaci, která mi přináší trojnásobné výsledky ve srovnání s běžným e-mailingem.
První kategorie je ta, kterou nepoužívám, ačkoliv vím, že na českém trhu existují nástroje, které bych mohl použít. Jde o personalizaci obsahu. Tedy, co je obsahem e-mailingu.
Myslím, že první s ní začal Amazon, který už kolem roku 2000 používal statistiku návštěv stránek k tomu, aby vám v e-mailingu nabízel “správné” produkty.
Pokud jste si na Amazonu prohlíželi například kosmetiku, pak jste tu stejnou a nebo podobnou kosmetiku dostávali v e-mailingu. Nic jiného. Nic z toho, co jste si neprohlíželi. Tato personalizace jim dost pomohla v růstu.
Pozor, toto není ten hlavní a nejdůležitější krok stojícím za úspěchem Amazonu. Je to jeden střípek z mnoha tisíců dalších.
A přesně toto nedělám, protože mi to nezapadá do mého konceptu e-mailingů, které dělám přes 15 let.
Druhou kategorií, která mi funguje, jsou personalizované oslovení.
Díky nástrojům na odesílání e-mailingu je běžné vkládat tzv. merge značky, které vloží jméno, příjmení, město a podobně místo tohoto symbolu do odesílaného e-mailu. A to včetně jména nebo příjmení v 5. pádě, tedy tzv. vokativ.
Když tento vokativ spojený se jménem nebo příjmením použiji v předmětu zprávy, pak skokově vyskočí míra otevření tohoto e-mailu. V posledních e-mailingách byl výsledek trojnásobný ve srovnání s běžným e-mailem.
A teď pozorně čtěte, co vám zde píšu. V žádné případě nevkládám vokativ do každého e-mailu, který posílám. Proč? Protože se to brzo okouká. Zevšední to a přestane to fungovat.
Používám to v případě, kdy chci k nějaké zprávě připoutat pozornost, co nejvíce čtenářů. Musí si e-mail otevřít a nesmí být zklamaní z toho, co dostali. Ruku na srdce, každý e-mail, který napíšu, není zajímavý pro každého. Ale některé e-maily chci, aby přečetlo, co nejvíc lidí.
Když teď tento e-mail píšu, tak ještě neznám výsledky, ale jsem si jistý, že bude mít rekordní procenta otevření.
Personalizované oslovení je trumf, který vytahuji jen v určitý moment, kdy zcela záměrně chci zvýšit zájem o sdělení, které posílám.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Chcete se naučit další triky v e-mailingu? Více se dozvíte na kurzu:
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
Komentáře nejsou povoleny.