Dobrý den,
včera jsem četl měsíčník jednoho mého oblíbeného “gurua”. Zmínil se tam o využívání SMS marketingu k prodeji. Jak to dříve fungovalo a dnes to lidi ignorují.
Popravdě mi přišlo pár takových SMS. Probíhalo to tak, že jsem večer zkoumal jednu nabídku od marketéra, kterého znám a již jsem od něj dříve něco kupoval. Zadal jsem do formuláře svůj e-mail, abych se dostal do části, kde uvidím i cenu.
Cena mě odradila a tak jsem stránky opustil. A protože už byl čas, tak jsem šel spát.
Ráno jsem měl na telefonu 6 nepřečtených SMS zpráv odeslaných v průběhu 3 hodin (poslední někdy ve 3:14).
Význam těch zpráv byl, že končí příležitost, a přes SMS zprávy mě tlačili k objednávce. A já si v klidu spal. Probudil jsem se až 4 hodiny po konci.
Kdybych žil v USA, pak bez časového posunu by to možná dávalo smysl. Ale pokud se to nejlepší odehrává v čase, kdy spím, tak to prostě nefunguje.
Mimochodem, pamatujete na stejnou komunikace přes FB messenger před několika lety? To bylo to samé. Automatizovaní roboti posílali zprávy hlava nehlava.
Co je na tom špatně?
Resp. cítíte vůbec, že je na tom něco špatně?
Mě se tato komunikace nelíbí. Je to až moc veliký tlak přes komunikační kanály, které jsou příliš důvěrné. SMS zprávy i FB messenger patří mezi osobní až intimní cesty komunikace. Jakmile přijde SMS nebo zpráva do Messengeru, pak většina lidí tuto zprávu přečte.
To je samozřejmě to, na co marketéři hrají. To je přeci splněný sen, ale ne takto. Nemít možnost odpovědět je frustruje. Jsou zvyklí odpovídat na zprávy. Už tady to jde proti zvykovému nastavení lidí.
Lidé chtějí zažívat dialog a ne být tlačeni do koupi něčeho, u čeho možná projevili zvědavost a nebo neprojevili vůbec žádný zájem.
E-mail není tak intimní a i tam je tento způsob komunikace otravuje. A co kdyby ti marketéři rovnou zavolali a nutili volané, aby si nakoupili… to je dost absurdní ne? Klidně se to může stát.
Na této komunikaci je snad všechno špatně. Pak není divu, že lidé ignorují e-mailové zprávy a jiné formy marketingu.
Jak to dělat správně?
Vstupte do kurzu:
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Otravováním lidí si nikdo kamarády neudělá. To myslím v normálním životě. A v obchodu si tím neuděláte spokojené zákazníky. Jak to dělat a přitom neotravovat zjistíte na kurzu:
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
Komentáře nejsou povoleny.