Dobrý den,
znáte to, děláte se s e-mailem a stojí vás to velké úsilí. Snažíte se, přidáváte barvičky, vaše logo, fotky vašich produktů…
Pak to celé rozešlete všem lidem, kterým podle GDPR můžete, a oni si to ty hajzlové ani neotevřou! Mají jásat a kupovat! Vůbec si neváží vaší práce. A příště až dostanete nápad, že by jste něco lidem poslali, tak se na ně vykašlete…
Trochu přeháním, co? Asi jo, ale popravdě popisuji jednoho e-shopaře, a toto je jeho příběh. Je to ale extrém.
První věc, která rozhoduje o otevření vašeho e-mailu je, zda jako osoba nebo firma patříte v mysli příjemce do kategorie “zajímavý” nebo “nezajímavý”.
Takže vaše jméno nebo jméno vaší značky v kolonce odesílatel je prvním filtrem, který zastavuje lidi od otevření vašeho e-mailu.
Přesně řečeno, zda jste pro ně zajímavými nebo ne.
Dalším faktorem je předmět vaší zprávy.
Vzbuzuje zvědavost?
Zvědavost je totiž asi jedinou vlastností, která přemůže duševní lenost, kdy i otevření e-mailu jedním kliknutím je nadlidským výkonem, který si zaslouží další dvouhodinový odpočinek.
Otázka visící ve vzduchu: Jak se stát “zajímavým” pro své příjemce?
Staří a zkušení marketéři učí, že musíte ve svých e-mailech splnit dvě podmínky:
- musíte být relevantní k tématu, proč vás příjemce sleduje
- nesmíte být nudní
Já bych ještě doplnil: Netlačte na prodej v každém e-mailu.
E-mail je kanál oboustranně komunikace. Tak jej lidé vnímají podvědomě. Pokud si z něj uděláte megafon na výhodné cenové nabídky, pak nebudete pro příjemce zajímavým.
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. E-mailový marketing má svá omezení a své jedinečné vlastnosti. Pokud víte, jak jej použít, tak bude vaším nejdůležitějším přítelem, protože bude lepidlem, které na vás bude nabalovat vaše zákazníky, kteří vám zůstanou věrní.
Komentáře nejsou povoleny.