Dobrý den,
tento e-mail vám může ušetřit desetitisíce nebo statisíce ročně.
Setkal jsem se stovkami majitelů e-shopů na svém kurzu e-mailingu. Když jsme probírali, co by mělo být obsahem posílaných e-mailů, tak došli k následujícímu hromadnému přesvědčení:
“Zákazníci očekávají, že e-maily budou obsahovat atraktivní nabídky a výhody, které je motivovaly nakupovat.”
To může být pravda, ale určitě to není obsah, který by je udržel u čtení vašich e-mailů.
Pro desítku e-shopů jsem dlouhé roky psal týdenní e-mailing. Byl to jeden velký experiment, protože jsem mohl na tisících e-mailů vyzkoušet různé přístupy, sliby a nabídky.
To, co jsem zjistil, bylo šokující. Méně než 10 % příjemců a prokazatelných čtenářů e-mailů nepoužilo slevový kód uvedený ve zprávě. Tedy 90 % (většina) se na slevu úplně vykašlala! Záměrně? Omylem?
Samozřejmě záleží na tom, kdo jsou příjemci, protože různé cílové skupiny se chovají různě.
Dalším důvodem, proč jsem přestal slevy používat, je dojem, který z toho všeho zákazníci mají. Pokud jsou slevy lehce a pravidelně dosažitelné, pak říkáte, že máte zboží předražené a cena ve slevě je jeho reálná cena.
Taky to vypadá, že aby si zboží někdo vůbec koupil, musíte nabídnout slevu.
Nic z toho nechci vědomě a ani podprahově říkat.
Něco se však osvědčilo. Každým doručeným a otevřeným e-mailem jsem se zákazníkům připomenul a ačkoliv si nekoupili, tak o mě přemýšleli. Ti, co e-maily čtou, ti i kupují.
E-shopaři, kteří mají výše zmíněné přesvědčení, nechtějí rozdávat pravidelné slevy. Co mají dávat, aby to bylo atraktivní?
Nic. Stačí se připomenout. Říct jim, jsme stálí, jsme tu a můžete se na nás obrátit.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Jak si emailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
Komentáře nejsou povoleny.