Dobrý den,
odpověď je prostá…
Nemají co nabídnout.
Ach ještě vysvětlení, kdo je tím otporníkem?
Člověk, který rozdává odborné rady, které sám na sobě nikdy neaplikoval je tzv. OTPORNÍK (osoba otporující zdravému podnikatelskému rozumu s nulovou zkušeností s budováním vztahu se zákazníky). Je to všudy přítomný fenomén české e-shopařské scény.
Otporníci jsou samozvaní odborníci, kteří nafukují hlavy nezkušeným podnikatelům. Dávají jim rady v situacích, ve kterých nikdy sami nestáli a nemuseli se v nich rozhodovat.
Ani nejde o jejich věk nebo jak dlouho se motají kolem marketingu. Jde spíš o to, že nikdy nestáli ve vašich botách. Jejich rady tomu odpovídají.
Ještě tu je jedna charakteristika: neumí prodávat.
Jejich zdrojem informací jsou konference nebo jejich mateřská marketingová agentura, která je zaměstnala a vypiplala. Nikdy sami nepodnikali. Neměli prodejnu, e-shop, prostě žádné podnikání, natož úspěšné podnikání.
Jejich největším úspěchem je být OSVČ. K tomu obvykle dojdou potom, co pochopí, že je jejich rodná agentura nikam dál neposune. Pro ně je úspěchem být osobou na volné noze.
A pokud jsou na volné noze, tak se už lehce přibližují k vašemu světu podnikatele s e-shopem. Prodávat své služby je však něco jiného než prodávat zboží, které nabízí 20 dalších konkurentů.
Pokud se chci něco naučit, tak musím jít do světa, který je největším kolbištěm marketingu na světě. Amerika. Musím se učit od lidí, kteří dělají marketing na anglicky mluvícím trhu.
I tam je mnoho otporníků a rozeznat je trvá roky. Jako ti naši používají přefouklá čísla, zjednodušené příklady minulých úspěchů a podobně.
Jak poznat od koho se učit?
Dám vám jména několika legend, které jsem za dlouhé roky objevil, a kteří mají opravdu co naučit. Sami totiž stojí na ramenou svých učitelů, kteří již dávno nejsou mezi námi, a kteří zasvětili své životy marketingu. O své poznání se podělili v knihách, které vycházely před sto lety a dříve.
Preferuji vzdělávání od lidí, co věnovali svůj život marketingu a zaznamenali opravdový úspěch, na místo často pomýlených informací od lokálních mikrohvězdiček a mikrocelebrit.
Svému mladšímu já bych doporučil sledovat:
Dan S. Kennedy
Gary Halbert
Ben Settle
Doberman Dan
Claude Hopkins
Robert Collier
Frank Kern
Michael McLean
Kupte si jejich knihy a každou 10 krát přečtěte. Pak uvidíte, jak absurdní je český trh s marketingovými radami.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Znám jednotky lidí z České republiky, kteří vědí co dělají a své podnikání staví na výše jmenovaných velikánech. I kdyby je ve svých programech nejmenovali, poznám odkud se učí. Jejich výsledky jsou vždy výjimečné.
Komentáře nejsou povoleny.