Dobrý den,
žijeme se světě trendů a iluze. Co je moderní, to je v kurzu a jestli to funguje je? To vezmi čert…
Slepota markeťáků, kteří jsou zaměření na jedno jediné médium je všudypřítomná, ohromující a velmi nebezpečná.
Je to vlastně důkazem, že nikdo neví, co dělá. Také je to důkazem toho, že většina se ve svém smyšlení o penězích, lidských vztazích, podnikání atd. smrtelně mýlí.
Začneme tím, kde se tato slepota nejvíce projevuje.
Sociální sítě.
Organický dosah běžných příspěvků je zhruba na úrovni procent všech vašich sledujících. Je to dané mnoha důvody.
Jeden, ten konspirační, říká, že sociální síť chce, abyste za dosah, tedy do ručení před oči svých sledujících zaplatili a tak záměrně omezují organický dosah. Pozor, doručení se nerovná přečtení.
Já bych to tak neviděl. Je totiž vidět, že se to týká zejména “laciných” příspěvků. Laciných z pohledu složitosti vytvoření. Fotka a text jsou dnes to nejjednodušší. Je to tak laciné, že to zvládne každý. Proto je těchto příspěvků tolik, že nemáte šanci vidět všechny příspěvky lidí, co sledujete.
Tedy logicky musí dojít k jejich zředění, kdy se vám ukazují jen některé příspěvky. A tím i váš příspěvek nemá šanci se dostat před oči všech vašich sledujících.
U náročnějších formátů jako je video a nejjednodušším formátem je reel, tam už taková tlačenice není. Proto váš reel běžně uvidí i lidé, co vás nesledují. A pokud má váš reel úspěch (v podobě interakcí), pak se ukazuje víc a víc.
Takže máme laciné formáty a ty, co právě teď fungují, které není tak jednoduché vytvořit. I reel může být jednou přeplněný a pak vznikne něco dalšího, co zase bude náročnější na výrobu.
E-mailový marketing.
Zde je míra otevření běžného e-mailingu kolem 10 %, to může znamenat, že je 10X úspěšnější než organický laciný příspěvek na sociální síti (kde míra otevření nebo čtení bude zlomek toho 1 % doručení).
Sice není už tak moderní a sexy, ale pro marketing nás víc zajímají čísla, zisky, objednávky než, jestli je médium “moderní”.
Většina příjemců, která e-mail nepřečte, k tomu má několik různých důvodů. Jednak je mohl dřívější e-mail znudit a nechtějí otevírat něco, co není ani zábavné a ani zajímavé (a na to si musíme dávat pozor vždy i v jiných médiích).
Zadruhé nebyli v daném čas u e-mailu a tak neměli šanci si jej otevřít. Ne všichni si procházejí všechny i starší e-maily. Někdo je rovnou maže, někdo je nechá spadnout do chřtánu bezedné schránky.
Mimochodem, to, že někdo není na sociální síti přes několik dní je také běžné a je to dalším důvodem snížené doručitelnosti organických i placených příspěvků.
Někdo by mohl namítat, že složka “Hromadné” a její obdoby jsou příčinou, že se e-mail nedostane před oči příjemců, ale nemusí to být pravda.
Například pokud má příjemce Gmail a koukne se do schránky z počítače, pak najde zprávu sice ve složce hromadné, na druhou stranu pokud se podívá do e-mailové schránky z telefonu běžnou aplikací, což je nejčastější, pak zprávu vidí ve složce Doručené pošty.
Dalším vlivem tedy je, zda jsou příjemci zvyklí číst e-maily na telefonu nebo jen na počítači.
Míra otevření e-mailingů, která posílám ve svých projektech, je kolem 60 %. A to měření nefunguje správně. Nezapočítají se ti, co nechtějí načíst obrázky. Takže realita je vyšší a může být klidně 80 % a víc.
To je 60-80 krát větší míra otevření, než u sociálních sítí! Už chápete mě, když tu mluvím o slepotě? Prostě, kdo nepoužívá e-mailing je blázen.
Samozřejmě, se musí takový e-mailing dobře dělat. Tj. existují bezcenné zprávy, které unudí a otráví příjemce zcela spolehlivě. A pak zprávy, které jsou vítané, a běžně se stává, že příjemci čekají na každý další e-mail, protože vědí, kdy jim dorazí.
Fyzická pošta
Je to dnes už zapomenuté médium. Sám posílám každý měsíc tištěné měsíčníky a vím, že jejich míra otevření je kolem 90-100 %. Opět existuje cesta, jak to pokazit. A také cesta, která průkazně přináší výsledky, které by bez téměř 100% míry otevření nebyly možné.
Tedy fyzicky zaslaná pošta, která je dobře udělaná, je 90-100 krát otevřenější než laciný post na sociálních sítích.
Pokud teď děláte POUZE sociální sítě, pak je to moment k zamyšlení. Pokud se chcete dál držet jen na sociálních sítí, pak mi dovolte vyjádřit upřímnou soustrast.
Tygři podnikání mají právě teď jiskru v oku a vědí, jakým směrem se právě teď zaměří.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Doporučuji začít s e-mailingem. Pokud jej neděláte, což je ta nejpravděpodobnější možnost, pak doporučuji 30denní výzvu, která vás provede startem e-mailingu včetně reaktivačních kampaní, které probudí vaše spící zákazníky a dovedou je ke čtení vašich e-mailů.
https://www.emailingbezspamu.cz
Komentáře nejsou povoleny.