Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Ukázaná platí…

Dobrý den,

je to jedno z životních pravidel, které pomáhá poznat, zda nás někdo chce oklamat a nebo zda říká pravdu.

Svět je plný klamů a iluzí, které jsou mohou být záměrné nebo z neznalosti. Není snadné se vždy zorientovat v tom, co nám někdo staví pod nos.

Je hodně lidí, kteří ještě nemají dostatek zkušeností, a snaží se radit nebo učit něco, co sami neumí. Já jím říkám otporníci.

Nejde o jejich věk, ale často je to poznávací znamení. Obvykle jsou to mladí lidé. Ale jde spíš o věk profesní a o zkušenosti, které po této cestě nabrali.

Takovýchto lidí je plný Youtube, ale také to bývají juniorní pracovníci marketingových agentur. Projevuje se u nich něco, co psychologové nazývají: křivka Dunning-Kruger

https://cs.wikipedia.org/wiki/Dunning%C5%AFv%E2%80%93Kruger%C5%AFv_efekt

Tato křivka je pojmenována po psychologech Davidu Dunningovi a Justinu Krugerovi, kteří ji poprvé popsali v roce 1999.

Křivka Dunning-Kruger má tvar písmene U, přičemž na začátku učení nebo nového úkolu máme tendenci mít příliš vysoké sebevědomí, ale jak získáváme zkušenosti, sebevědomí klesá a poté postupně roste, když dosahujeme vyšších dovedností a porozumění.

A tito otporníci se nacházejí právě na začátku křivky, kdy o tématu vědí jen velmi málo, a cítí se být naprostými odborníky na dané téma.

Druhé poznávací znamení je nedostatek zkušeností. Pokud nějaké mají, tak jde o zkušenosti zprostředkované nebo o zkušenosti z krátkého času. Navíc je zkušenost zaplacena cizími penězi na projektu, který není jejich.

Je rozdíl, pokud mám sám zaplatit svými penězi za něco, co učím a nebo to nechat zaplatit klienta. Rozdíl je v tom “pokud se to nepovede“. V případě peněz klienta to otporníka nebolí a může říct jen: “tak se to nepovedlo“.

Pokud používám know-how a investuji do něj své vlastní peníze, pak je to dobré znamení.

Pokud se tedy od někoho učím, pak chci vidět, jak v jeho vlastním životě funguje to, co učí. Nezajímá mě případová studie jednoho klienta, kde se věci povedly.

Chci vidět, že sám žije to, co učí.

Tedy ukázaná platí.

Toto je velké moudro, které většina lidí nezná. Vidí jen někoho, kdo jim říká věci, které chtějí slyšet, prezentuje jim myšlenky, kterým sami chtějí věřit, a na konci je jen velké rozčarování.

Sám bych vás bruslit nenaučil, ani chytat ryby nebo létat do vesmíru.

Ale v několika věcech jsem expert. Jednou z nich je marketing, jak on-line, tak off-line. A zejména budování dlouhodobých vztahů se zákazníky.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Pokud už chápete, že k podnikání potřebujete mít dobré vztahy se zákazníky a udržovat je i poté, co jste jim jednou něco prodali, pak se vám bude líbit e-mailový marketing.

Nemyslím bezhlavé posílání newsletterů nebo nevyžádaných zpráv. Ale promyšlenou a velmi sofistikovanou komunikaci, která pomůže vašim zákazníkům s něčím, co řeší, a vám v tom, že si na vás vzpomenou.

Pokud jej neděláte, což je ta nejpravděpodobnější možnost, pak doporučuji 30denní výzvu, která vás provede startem e-mailingu včetně reaktivačních kampaní, které probudí vaše spící zákazníky a dovedou je ke čtení vašich e-mailů.
https://www.emailingbezspamu.cz

Komentáře nejsou povoleny.