Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Umělá inteligence v marketingu ano nebo ne?

Dobrý den,

sleduji emoce obou klanů marketérů. Jedni vítají umělou inteligenci a vidí v ní spásu světa nebo minimálně vlastní kapsy a druzí v ní vidí další nablýskaný předmět, tedy trend, který jak přišel, tak odejde.

Sám jsem tu a tam souzněl s názory jedné i druhé strany a tak jsem se o tom rozhodl napsat e-mail, který dá odpověď z pohledu logiky.

Nebudu popisovat, co umělá inteligence umí. To dnes říkají všichni ti otporníci, kteří se na ni snaží vydělat na poslední chvíli peníze, protože za nějaký čas (brzo?) budou právě umělou inteligencí nahrazeni.

Budu popisovat, co neumí. Tak v první řadě jí bude chybět váš hlas. Ačkoliv jsem viděl pokusy, kde byly zadány příkazy: “Napiš tento text hlasem Donalda Trumpa.” a ChatGPT vyplyvnul text, který jakoby vypadl z úst amerického ex-prezidenta, tak váš hlas umět nebude.

Slovo hlas nemyslím jako hlas ve videu, který můžete slyšet, ale spíš jako způsob vyjadřování, který charakterizuje vaší osobnost.

Z marketingového pohledu si umím představit, že pro oslovování nových zákazníků by mohlo fungovat používání jiného než vašeho hlasu, a klidně i hlasu Donalda Trumpa.

Pro generování textů reklam určených pro získávání nových zákazníků bych klidně, např. pro nadpisy a titulky, ChatGPT použil.

Ovšem pro komunikaci se stávajícími zákazníky bych nikdy nepoužíval ChatGPT. Asi bych zkusil nápady, které ChatGPT by předvedla, ale všechny texty budu psát sám, protože chci, aby z textu byl cítit můj hlas.

Ten hlas je totiž důležitý pro vytváření vztahu se zákazníky. Kdyby se ChatGPT naučila můj hlas, pak by mi mohla pomoci, jinak ji použít nemohu.

Další šancí pro umělou inteligenci vidím ve vytváření fotek, které mají zastavit rolování zdi a upoutat pozornost inzerátu. Můžete si vytvářet obrázky, které nevyfotíte.

Všiml jsem si jednoho triku, který zatím funguje, a to je koláž několika obrázků. Třeba matice 4×4 s různými obrázky, které mají společnou jednu postavu. Ono to trochu připomíná comics. Mozek začne ve fotkách hledat příběh, který nenajde, ale rozhodně zastavíte rolování zdi.

Máte jiné nápady na použití umělé inteligence v marketingu?

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Pokud se chcete naučit psát vlastním hlasem, pak vstupte do workshopu:
Poutavé příspěvky na sociální sítě, blog nebo e-mailing napsané za 15 minut
https://www.naucmese.cz/kurz/poutave-prispevky-na-socialni-site-blog-nebo-e-mailing-napsane-za-15-minut

Komentáře nejsou povoleny.