Dobrý den,
potkávám e-shopaře, kteří dělají dělají propagaci, aby získali objednávky, ale uniká jim jedno velké tajemství, kterého si musí být budoucí úspěšný podnikatel vědomý.
Viděl jsem, jak někteří právě díky tomuto tajemství ovládli trh ve svém oboru. Za krátkou dobu se stali jedničkou na trhu a získali pozornost většiny zákazníků. Je zajímavé, že to tolika lidem nedochází. Možná jim to přijde složité nebo náročné. Prostě se na to necítí, nemají odvahu vystoupit z řady.
No ať je důvod jakýkoliv, každý má za vynaložení dostatečného úsilí, ale i prostředků šanci stát se jedničkou na trhu ve svém oboru.
Pro někoho by to mohlo být velké sousto, na které se necítí, ale po pravdě, kdo je na takovou změnu připravený? Nikdo se necítí být připravený. Do této pozice se potřeba dorůst.
Cílem každé firmy, ať je malá nebo velká, je stát se jedničkou na trhu.
To je konečný cíl, který je zajištěn objednávkami, přívalem nových zákazníků a přináší odpovídající finanční zajištění.
Dělat reklamu, aby jen byla, je vlastně střílení se do vlastní nohy. Protože zákonitě nikdo nepřemýšlí strategicky s cílem stát se jedničkou na trhu. A nejde o to mít nejlepší produkt na trhu. Žádná jednička na trhu nedodává nejlepší produkty, na trhu budou menší firmy s lepším produktem.
Nemít cíl nebo mít malý cíl je právě to, co nás drží v pasti. To je to střílení se do vlastní nohy.
Známená to vlastně nevhodné využití marketingu, resp. využití marketingu s chybnou strategií.
Co by mělo být cílem marketingové strategie?
Stát se jedničkou na trhu.
A jak se to dělá?
Podle velikosti vaší peněženky máte dvě možnosti.
Pokud ji máte opravdu naditou, máte miliony, které můžete pravidelně vydávat na brandovou reklamu. Pak musíte začít propagovat svoji značku v hromadných médiích jako je televize, billboardy, tištěná a on-line média. Vaši značku musíte provařit a stát se veřejně známou.
Pokud začínáte rovnou na této úrovni, musíte si být jisti, že dobře rozumíte svým zákazníkům, a že je dokážete dlouhodobě zaujmout, aby věděli kam jít, až vás budou potřebovat. Pokud ale zákazníkovi nerozumíte, jen vyhodíte peníze z okna.
Budete potřebovat minimální měsíční rozpočet, aby si vás vůbec lidi všimli, aby jste se jim zobrazili dostatečně krát v krátkém časovém úseku.
Druhá možnost je pro ty, co nemají tolik financí, aby se mohli pustit do brandové reklamy. Pro ně tu je celá řada možností, které musí s ohledem na návratnost peněz fungovat na principu přímého marketingu. Tedy náklady vynaložené na reklamu musí být pokryty ze zisku získaných objednávek.
Na první pohled to vypadá jednoduše a logicky, ale po pravdě, to je velká škola. Aby takové reklamy přinášely objednávky, pak musíte opět rozumět svým zákazníkům. Zjistíte, že většina reklam, kterou spustíte bude prodělečná, budete ji muset vypnout a budete pracovat na nových reklamách, které musí být ziskové.
Škola je to v tom, že musíte opravdu do hloubky pochopit své zákazníky. Musíte vědět, co opravdu chtějí, co je děsí, čemu se chtějí vyhnout, proč váš produkt kupují, co by se stalo, kdyby jej nekoupili.
A to vše děláte v malých rozpočtech. Takže sice platíte školné v podobě nákladů na reklamu, ale vaše křivka napojení na trh bude exponenciálně růst. S tím poroste zisk, který budete na objednávkách realizovat a zároveň jej budete utápět v nových reklamách, které nebudou tak výnosné atd.
A toto vše nebudete dělat jen na jednom médiu, řekněme Instagramu. Budete investovat do různých médií a s ohledem na publikum, které se na nich schází, budete měnit znění inzerátu, aby to vše zapadlo do sebe. Aby divák nebo čtenář reklamy zažil malé zachvění a chtěl se dozvědět více a pak i vytáhnout peněženku a nakoupit.
A toto je popis světa, kterému se říká front-end. Tedy Propagace, která běží k široké veřejnosti. Pak ještě existuje back-end, který je mnohem důležitější než front-end. A to zejména pro nováčky. Je důležité, aby jej objevili a začali využívat.
Back-end je propagace otočená jen mezi vlastní zákazníky. Tuto propagaci veřejnost nevidí. Jde o inzerci, e-maily, a další texty nebo videa, které jsou viditelné jen zákazníkům. Vaše konkurence nemusí mít vůbec přehled o vaši back-endové propagaci. Většinou uvidí jen tu front-endovou.
A teď, co je hlavním úkolem reklamy?
Být vidět všude. Využívat každé možné médium. Ať potenciální zákazníci, tak i ti současní musí vidět vaši značku všude. Musí jí vidět všude, kam přijdou. Musí postupně nabýt dojmu, že mimo vás na světě neexistuje nikdo jiný.
Musíte svět vašich zákazníků vytapetovat vašimi nabídkami, logy a vůbec vašimi sděleními. To je hlavní úkol marketingu.
No a teď mi řekněte, kdo toto dělá? Škrtněme ty velké firmy, které to pochopily a již vyrostly. Kdo z těch menších, které kolem sebe vidíte to dělá?
Děláte to vy? Ne?
Je to drahé? A co e-mailing současným zákazníkům? Ten dnes stojí halíře. Neděláte ho? Velká chyba!
Začít s něčím malým, kde se naučíte všechna zákoutí duše vašeho zákazníka a jakmile vám to začne přinášet zisk, tak začnete s něčím, co vyžaduje vyšší školné, tedy platby za propagaci?
Na druhou stranu můžete dál dělat to, co děláte. Vezměte si poslední rok, zažili jste růst, jaký jste si přáli? Je to něco, co chcete zažívat následujících 5 let v řadě?
Pokud říkáte ne, protože výsledky nebyly dostatečné, pak e-mailing je dobrý start začátku vaší cesty k jedničce na trhu.
A pokud jste spokojení, pak e-mailing je cesta, jak si růst pojistit. Je to cesta ke stabilitě a možná ještě většímu růstu.
Vstupte do kurzu:
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Pokud to myslíte s podnikáním vážně, pak jsou věci, které vás nikdo nenaučil ani doma, ani ve škole. Život je plný lekcí. Je lepší platit za lekce dopředu školné drobnými, než řešit krize a katastrofy s vysokým školným.
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
Komentáře nejsou povoleny.