Dobrý den,
jedním z falešných očekávání nováčků v marketingu vidím v momentě, kdy začínají propagovat své podnikání, připraví první inzerát a publikují jej v prvním médiu.
V tomto čase očekávají zásadně polarizované výsledky. Tj. buď to nepřinese nic a pak z toho vyplývá, že je nejlepší se na všechno vykašlat. Nebo minimálně udělat zásadní změny. Jako úplná změna média, úplná změna formátu, úplná změna obsahu atd.
Na druhém pólu očekávají výsledek, kdy jedno vydání inzerátu přinese lavinu objednávek. To je samozřejmě konečný cíl. Bohužel se to na poprvé na 99,9999% nenastane.
Vydání prvního inzerátu tedy způsobí téměř vždy zklamání.
Ve skutečnosti, je to stejné jako s jízdou na kole.
Po prvním usednutí nelze čekat, že člověk pojede jako závodník, a pokud z kola spadne, pak to neznamená, že jízda na kole je špatná, nebo že se ji nemá cenu učit, nebo že padající jezdec nemá šanci se to naučit.
U jízdy na kole se musí celý proces opakovat. Rozjezd, šlapání s pomocí (držení sedla), pak šlapání bez pomoci a nakonec samotná jízda. Chvilku to zabere, ale každý se to naučí.
S inzeráty, s propagací a s marketingem je to stejné. Začíná se v bodě nula a snažíme se postupným vylepšováním dostat k inzerátu závodníkovi. Po cestě je tedy mnoho pádů a zklamání.
V momentě, kdy takového závodníka vypipláme, pak jej můžeme používat dlouhé měsíce a v tištěných médiích i roky a stále bude nosit nové objednávky. Internetová média jsou drsnější, tam závodník vydrží pár měsíců, ale i tak přinese životadárné výsledky.
Někdy mám sám velká očekávání od prvního vydání inzerce, pak mě to trochu vezme, ale nakonec začnu testovat drobné změny, a nakonec se výsledky začnou zvedat.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Jak psát texty do příspěvků na sociální sítě, jak prodávat měkkým způsobem se naučíte v kurzu: Poutavé příspěvky na sociální sítě, blog nebo e-mailing napsané za 15 minut (https://www.naucmese.cz/kurz/poutave-prispevky-na-socialni-site-blog-nebo-e-mailing-napsane-za-15-minut)
Komentáře nejsou povoleny.