Dobrý den,
“Tak pošleme e-mailing?” říká můj zákazník. “Jasně, nejlépe jeden týdně pro začátek.” odpovídám.
“Cože!?” vykřikne zákazník vyděšeně, “víš kolik lidí se odhlásí? Když to budeme dělat jednou týdně, tak nám na seznamu nikdo nezůstane.” odtuší zákazník.
Zní to logicky ne?
Nezní. K čemu je mít seznam e-mailů, když jej nepoužívám. To je pak stejné, jako když jej nemám. V očích mého zákazníka je to ale cenný poklad, který má svou hodnotu. Víc lidí na seznamu, větší cena.
Omyl!
Cena není v počtu lidí, ale v počtu lidí, se kterými mám vztah. V momentě, kdy mohu někoho na seznam přidat, pak s tou osobou mám asi nejvřelejší vztah vůbec, za naší krátkou společnou historii.
A pokud nebudu s tou osobou rozvíjet vztah, tak naše vzájemné pouto bude klesat a klesat, až za několik týdnů už ani nebude vědět, kdo jsem a že si ode mne něco kdysi koupit.
Tedy jeho samotná přítomnost na jakémkoliv seznamu nemá žádnou hodnotu, dokud s ním nezačnu pravidelně komunikovat a náš vztah aktivně rozvíjet.
Tedy, ano, lidé se budou odhlašovat a to je dobře. Pokud nemají o vzájemný vztah zájem, pak by se měli odhlásit.
Někteří příjemci se neodhlásí ani, když o naše e-maily nemají zájem. Sám je pak rád odhlásím. Nebudu posílat někomu e-maily, když o ně nemají zájem. A nebudu ani doufat, že by se u nich ten zájem, který kdysi měli, opět objevil.
Chcete se naučit rozvíjet vztah s vašimi příjemci?
Pak vstupte do kurzu:
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. E-mailový marketing má svá omezení a své jedinečné vlastnosti. Pokud víte, jak jej použít, tak bude vaším nejdůležitějším přítelem, protože bude lepidlem, které na vás bude nabalovat vaše zákazníky, kteří vám zůstanou věrní.
Komentáře nejsou povoleny.