Podle “otce reklamy” Davida Ogilvyho je nadpis zodpovědný za 80 % úspěchu (článku, reklamy nebo vaší domovské stránky).
V průměru čte nadpis pětkrát více lidí než samotný text. Když napíšete nadpis, utratili jste osmdesát centů ze svého dolaru. – David Ogilvy
Proto si nadpisy zaslouží většinu naší pozornosti při psaní textu. Jak ale vypadá pořádný nadpis? Jak se ukázalo, John Caples (jeden z nejslavnějších copywriterů všech dob) sepsal ve své knize Ověřené reklamní metody seznam 35 vzorců pro tvorbu nadpisů.
Uložte si tento článek pro budoucí použití. Nahlédněte do něj, kdykoli budete potřebovat silný nadpis. Inspirujte se a používejte vzory, které se osvědčily.
Obsah článku
Používání klíčových slov v nadpisech
Toto jsou vaše tahouni nadpisů. Používejte je často.
Když nemůžete nic vymyslet a váš blikající kurzor na vás začne zírat, vyberte si jednoho z těchto mazáků. Každý z nich vás nastaví tak, abyste získali potřebnou pozornost.
Tyto nadpisy vás také povzbuzují k psaní dobrého textu, který poskytuje hodnotu prostřednictvím užitečných informací. Pomocí těchto nadpisů můžete lidi učit, vysvětlovat a pomáhat jim. Pak si řekněte o prodej. Vybudujete si u publika důvěru a dokážete mu, že máte co nabídnout.
- Začněte nadpis slovy “Jak na to”
- Začněte nadpis slovem “Jak” (je to v podstatě duplicita, já vím).
- Začněte nadpis slovem “Proč”.
- Začněte nadpis slovem “Který”.
- Začněte nadpis slovy “Kdo jiný”.
- Začínejte nadpis slovem ” Hledá se”.
- Začněte nadpis slovem “To”.
- Začněte nadpis slovem “Protože”.
- Začněte nadpis slovem “Pokud”.
- Začněte nadpis slovem “Rada”.
Nadpisy, které se zaměřují na výhody
Tyto nadpisy vám zajistí největší prodej s nejmenším úsilím.
Věnujte čas tomu, abyste se v nich zdokonalili, a už nikdy se nebudete muset obávat, že váš marketing selže.
- Použijte nadpis se svědectvím
- Nabídněte čtenáři test (Projde vaše kuchyně testem hostů?).
- Nabídněte informace v hodnotě
- Vyprávějte příběh
- Upozorněte čtenáře, aby odložil nákup
- Nechte inzerenta promluvit přímo ke čtenáři (napište celý inzerát v první osobě a promlouvejte přímo ke čtenáři)
- Oslovte v nadpisu konkrétní osobu nebo skupinu (Doporučuji oslovit cílový trh).
- Nechte nadpis položit otázku
- Nabídněte výhody prostřednictvím faktů a čísel
Novinářské nadpisy
Lidé vždy chtějí vědět, co je nového a vzrušujícího. A nejlepší způsob, jak jim ukázat, že máte něco nového a vzrušujícího, je nepokrytě jim to sdělit.
- Začněte nadpis slovem “Představujeme”
- Začněte nadpis slovem “oznamujeme”.
- Používejte slova, která mají charakter oznámení (konečně, představujeme, právě vydáno atd.).
- Začněte nadpis slovem “novinka”.
- Začněte nadpis slovem “Nyní”.
- Začínejte nadpis slovy ” Na závěr”.
- Do nadpisu uveďte datum
- Napište nadpis ve zpravodajském stylu (toto je trochu zbytečné, soustřeďte se na zdůraznění úhlu oznámení).
Nadpisy související s cenou
S cenovými nadpisy buďte opatrní, jsou příliš jednoduché. Marketéři na ně spoléhají PŘÍLIŠ často a podmiňují své zákazníky, aby reagovali pouze na slevy. Když můžete prodávat pouze se slevami, uvrhli jste svůj obchod do smrtící spirály. Mějte je v zadní kapse pro případ nouze, ale vyhýbejte se jim co možná nejvíce.
- Uveďte cenu v nadpisu
- Uveďte sníženou cenu
- Uveďte speciální obchodní nabídku
- Nabídněte snadný splátkový kalendář
- Uveďte bezplatnou nabídku
Nadpisy o jednom až třech slovech
Tyto nadpisy raději přenechte profesionálům. Proč? Protože stále musí splnit to, co ostatní nadpisy dělají přirozeně (upoutat pozornost výhodami nebo zvědavostí). Ale mají na to pouze 1 až 3 slova.
Je prostě příliš snadné sklouznout od upoutání pozornosti k naprostému popletení.
Pamatujte si: nedělejte ze svého textu líbivou hlášku. Nikdo ji nepochopí. Budou si jen myslet, že jste nudní a zmatení.
Proto k těmto posledním třem bodům přistupujte s maximální opatrností.
- Používejte jednoslovný nadpis
- Použijte dvouslovný nadpis
- Použijte nadpis o třech slovech
Závěr
Toto by měl být váš pevný základ. Vezměte si ho, vylepšete ho a nechte ho pro vás pracovat. Fungoval už u nespočtu jiných, takže víte, že začínáte se skvělým základem.
PS. Kniha Ověřené reklamní metody je fantastická. Pokud jste ji ještě nečetli, rozhodně byste měli.
Komentáře nejsou povoleny.