Dobrý den,
dnes vám ukážu, jak malí a střední podnikatelé mohou využívat pozitiv brandové reklamy, ačkoliv nemají obří rozpočty pro propagaci.
Celá desetiletí se říká malým a středním podnikatelům, že na brandovou reklamu mají zapomenout. Že to je kolbiště jen velkých hráčů a tak se mají soustředit jen na výkonnostní reklamu.
A po pravdě, to je dobrá rada. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by byl malý nebo střední, a pouhým ukazováním reklam bez nutnosti nějaké okamžité odezvy vyrostl.
Brandová reklama má jednu vlastnost, proč se používá. Buduje povědomí o značce. A v momentě, kdy si zákazník volí mezi možnostmi, pak toto povědomí v jeho hlavě pomůže zvolit právě tu známou značku na úkor ostatních.
Pro firmy, které potřebují dosah na většinu obyvatel, je to nejjednodušší způsob, jak si udržovat svůj podíl na trhu a ještě lépe jej zvětšovat. Každý podnikatel by chtěl, aby jeho firma byla známá. Je to určitá prestiž, která patří jen opravdu velkým hráčům a paradoxně získávat toto povědomí je pro ně relativně levné s ohledem na jejich obraty a zisky.
Co tedy může udělat malý a střední podnikatel?
Může začít využívat e-mailing, který jim přinese to samé, co brandová reklama. A protože nemá takové peníze jako velcí hráči, musí být chytrý a dělat e-mailing správným způsobem.
Brandová reklama funguje, pokud jejímu působení vystavíte potencionální zákazníky na delší dobu. Často se uvádí, že minimálně sedmkrát. Na tomto čísle není důležité, že to je právě sedmkrát, ale to že to není jednou a není to padesátkrát.
Připravené kupující přesvědčíte po relativně malém zobrazení reklamy. Někdo dokonce koupí i po prvním zobrazení. Ti jsou ale výjimeční, ty přesvědčil obvykle někdo jiný a u vás se jen obchod uskuteční. O tom je povětšinou PPC reklama ne?
Takže potřebujete e-mailing, který bude připomínat, že jste na trhu, a teď pozor, příjemci budou vaše zprávy otevírat a konzumovat. Aha, je v tom tedy háček.
Ti, co e-mailing dělají namítají, že jejich e-mailing pravidelně konzumuje třeba 10 % příjemců a nikdy se jim nepodařilo dojít k výrazně lepším výsledkům.
V čem je tedy zakopaný pes? Je to ve sdělení, které jim posíláte.
Asi jste i trochu experimentovali, ale žádná zpráva nepřinesla znatelné zlepšení a pokud ano, nepodařilo se je zopakovat.
Proč si myslím, že e-mailing je vaše brandová reklama pro vaše podnikání?
- Pokud posíláte e-mailing pravidelně, tím myslím minimálně jednou za týden, pak pravidelně vystavujete příjemce povědomí o vaší firmě. To samé dělá reklama v televizi např. pro Alzu.
- Ani reklama v televizi a ani vaše e-maily nezajímají všechny příjemce. Vy máte výhodu, že zacílení dokážete lépe ovládat.
- Sdělení v televizi se často opakuje a není reálné předávat pokaždé jiné sdělení. V tomto máte jasně navrh, vaše sdělení nesmí být stále stejné, protože nechcete příjemce unudit k smrti.
- V e-mailu může váš příjemce prokliknout a nakoupit. To v televizní reklamě nejde.
- Nepotřebujete mít miliony na televizní reklamu, stačí vám napsat a poslat jeden e-mail týdně. To může na začátku zabrat 30 minut, po čase jen 10 minut týdně.
- Lidé si vytvoří k vám a vaší firmě pouto a budou nakupovat u vás bez ohledu na cenu produktu.
Ze srovnání mi vyplývá, že je potřeba pokrýt 3 zásadní věci.
- Musíte získávat příjemce vašich e-mailů snadno a levně a rozšiřovat tak svůj dosah.
- Musíte lidem dávat zprávy, které je budou bavit a současně je budou zajímat.
- Musíte to dělat pravidelně, minimálně jednou týdně.
Jak říkám, je to jen e-mailing a přitom má tak velké možnosti.
Šlo by to samé dělat na sociálních sítích?
Ne… Algoritmy sociálních sítí mají za úkol neukazovat příspěvky, které jsou komerční a nejsou podpořeny financemi. Jejich dosah je minimální. To už ale víte, ne?
Pokud chcete vědět, jak takový e-mailing dělat, tzn. co posílat, kdy posílat, jak připravit dobrý e-mail, pak máte jedinečnou možnost.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Kurz se koná jen dvakrát do roka a počet míst je omezený.
Komentáře nejsou povoleny.