Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Otázka na e-mailing od makléře

Dobrý den,

dnes tu mám jednu otázku od Petra. Petr se mo poslal následující e-mail:

—–

Dobrý den, Dominiku,

pravidelně čtu vaše e-maily a pořád přemýšlím o tom, jak bych použít e-mailing ve svém podnikání. Jsem realitní makléř. Prošel jsem mnoha školením na sociální sítě, jak pravidelně psát příspěvky na Facebook a podobně. Pořád mi to moc nedává smysl, protože oslovím pár svých přátel.

Cítím, že bych měl pravidelně s někým komunikovat a používat e-mailing. Komu bych vlastně mohl nebo měl psát a kde takové lidi najít. Napadají mě investoři nebo lidi, co chtějí jen prodat nebo koupit nemovitost?

Budu moc vděčný za případnou odpověď.

Petr Brandejský

—–

Je to otázka, na kterou jsem už odpovídal mnohokrát, tak ji mám do hloubky promyšlenou.

E-mailing je účinný nástroj, pokud s ním budujeme vztah s cílovou skupinou a nebo se snažíme získat důvěru.

Vidím tu 2 příležitosti.

Mám jednoho kamaráda, který posílá na stejnou zeď příběhy o tom, za jak draho prodal nemovitost ke spokojenosti prodávajícího, a současně, jak levně lze nemovitosti koupit s kalkulací investice, což by mohlo zajímat investory.

Já bych mu toto nikdy nedoporučil. Striktně bych oddělil oba okruhy lidí a každému komunikoval jen to, co chci, aby četl.

Na Facebookovou zeď bych tedy posílal jen jednomu seznamu. Hlavně bych se snažil dostat zájemce do e-mailingových seznamů.

Zaprvé, mailing k přesvědčení prodávajícího, že vy jste vhodný makléř, který nemovitost prodá. Zde bych doporučil sekvenci minimálně 30 e-mailů, na každý den jeden, která by důkladně ujistila prodávajícího, že je v dobrých rukách, a přestavil bych mu obtíže, kterým se s vámi vyhne.

Aby se (potencionální) prodávající do této sekvence dostal, musíte mu nabídnout šťavnaté sousto, aby měl touhu vám dát svůj e-mail. Navíc bych do tohoto seznamu přidával každého prodávajícího s kým se setkáte. Tedy i toho, se kterým došlo k podepsání smlouvy. Posílí to vaši pozici, pokud uvidí rozsah vaší práce.

Na pozicování v takto konkurenčně silném odvětví se nesmí šetřit. Bude to v budoucnu přinášet dobré reference.

Zadruhé, mailing pro investory, kteří čekají na vhodnou nemovitost. Je jedno, co s ní udělají, zda ji budou chtít jen přeprodat, nebo vyleštit a přeprodat a nebo budou mít jiný záměr. Jsou to hráči s penězi, kteří jsou schopni okamžitě vykoupit. A je dobré s nimi mít dobré vztahy.

S nimi se člověk potká časem v průběhu podnikání a rozhodně bych s nimi záměrně trvale budoval vztahy přes e-mailing. Udržoval bych pravidelný týdenní e-mail. Nesnažil bych se, aby každý e-mail byl o byznyse, ale přidal bych informace ze života a soukromí, které se mohou ostatní lidé dozvědět.

Snažil bych se nepůsobit jako “nejlepší makléř na světě”, ale jako makléř, na kterého je spolehnutí a který své práci dobře rozumí. Někdo s kým se dá dlouhodobě spolupracovat.

Doufám, že to není příliš složitě popsané. Každopádně toto přinese výrazné posílení výsledků, pokud toto budete jeden rok provozovat.

Mohl bych napsat ještě “zatřetí” další věc. S těmi investory by se dalo ještě více pracovat. Vidím v nich velký ziskový potenciál, který tu nechci pochopitelně vyklopit zadarmo.

Držím palce s e-mailingem,

Dominik Formánek

P.S. Chcete zvednout své výsledky v realitním podnikání? Klíčem je marketing a nedělat to jako všichni.

P.P.S. — cenzurováno—

Komentáře nejsou povoleny.