Dobrý den,
před nedávnem jsem poslouchal video jednoho úspěšného markeťáka Michaela McLeana a on popisoval rozdíl v kupujících. Mluvil o kurzech, které pořádá, a o rozdílné mentalitě lidí, kteří si je kupují.
S konceptem mentality nedostatku a hojnosti jsem se setkal už před mnoha lety. Učí jej jeden můj kamarád – je to takový gooorooo osamocených žen – a já mu tu nechci dělat reklamu. Ačkoliv, jedna věc je na něm zajímavá, a to je jeho obchodní model. To jak se živí tím, že je gooorooo těchto žen hledající útočiště.
Učí například, že nedat dýško znamená mentalitu nedostatku a dát dýško je mentalita hojnosti. Možná na tom něco bude, ale určitě to není nejlepší definice na světě.
Ten markeťák popisoval rozdíl v mentalitě nedostatku jako otázku, která běžím kupujícímu v hlavě: “Kolik mě to bude stát?”
U mentality hojnosti: “Kolik mi to vydělá peněz?”
Rada pana McLeana zněla: “Orientujte se na ty s mentalitou hojnosti.”
Nejen pro to, že jim snáze prodáte. Ale hlavně proto, že mají postoj, který říká, že nabité poznání chtějí ihned zaměstnat ve svém podnikání.
Ti s otázkou “Kolik mě to bude stát?” si také přijdou pro informace. Nejsou však připraveni začít používat nové poznání a tak jsou jejich peníze vyhozené z okna.
Sice na nich každý autor kurzů může vydělat peníze, ale ve skutečnosti budou brzdou každého osobního setkání, budou vracet kurz a žádat refundaci, protože bylo málo občerstvení v konferenční místnosti a podobně.
Je s nimi zbytečná práce. Podle Paretova pravidla nestojí za to, aby jim člověk věnoval energii. Těch připravených je menšina, těch, co nic neudělají, je většina.
Je to drsný, ale je to tak.
Není cílem školit tisíce lidí, kteří pak nic neudělají. Cílem přivést k akci ty, co jsou připraveni.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Nespadli jste do pasti neustálého studia? Jen kupujete další a další kurzy a akci neděláte? Dejte si závazek, že nic dalšího nekoupíte, dokud nedosáhnete pokroku ve svém marketingu.
Komentáře nejsou povoleny.