Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Tištěný měsíčník vs. e-mailing

Dobrý den,

nedávno jsem porovnával e-mailing a e-mailový newsletter. Zde jsem se jednoznačně postavil na stranu e-mailingu. E-mailový newsletter jsem úplně strhal a udělal bych to zase.

Pokud neznáte rozdíl mezi e-mailingem a e-mailovým newsletterem, tak si ji přečtěte zde:

Co strhám dnes?

Začneme e-mailingem.

Je to skvělý nástroj pro budování vztahů s příjemci. Každý e-mail nemusí prodávat vaše služby nebo produkty. A pokud ano, tak lehkou formou jen jako mimochodem.

Jeho forma je čistě textová. Nejvíc se podobá e-mailu od kamaráda. Tedy žádné grafické prvky, formátování a ani obrázky.

Náklady na e-mailing jsou velmi nízké. Obvykle trvá 15 minut e-mail napsat a poslat. Posílat jej můžete denně nebo týdně nebo cokoliv mezi tím. Pokud si odepřete 15 minut na sociálních sítích, pak je můžete investovat do poslání e-mailu vašim příjemcům.

Ještě je potřeba počítat s nákladem na odesílací nástroj, který může stát kolem několika tisíc za rok.

Neexistuje nic levnějšího a jednoduššího. Může to dělat každý podnikatel. Efektivita této propagace je přitom velmi vysoká.

A co tištěný měsíčník?

Velmi pravděpodobně jste v ruce nikdy žádný tištěný měsíčník neměli. Proto nedokážete ze své zkušenosti říct, jestli je to dobré nebo ne.

Tak si představte následující příběh.

Přijdete domů po celém dni v práci a kontrolujete poštovní schránku. Ani už nevíte, proč to děláte. Žádný dopis jste nedostali dlouho. Je to zvyk.

A ejhle, je tam něco. Bílá obálka s vaším jménem. Co v ní je? Vzpomenete si na dětský tábor, kdy dopis z domova byl velmi vítaným zpestřením.

Všichni máme rádi dopisy. Nemáme rádi jen ty s barevným pruhem. Ale ty už dnes chodí do datové schránky.

Donesete ho domů a otevřete. Vytáhnete pár stránek, které jsou nazvané NĚCO NĚCO Měsíčník. To NĚCO NĚCO je hobby nebo obor, který vás zajímá a který sledujete pravidelně.

Uvaříte si kafe, sednete si do křesla a začnete číst. Během pár desítek minut jej doslova slupnete.

Dnes už to není jako na přelomu tisíciletí, kdy v každé poštovní schránce byly denně jednotky dopisů a nabídek. V té době většinu z nich nikdo nečetl. Nad košem je každý třídil a podle zkušenosti šla většina do koše.

Dnes je vzácností dostat dopis. A pokud jde o měsíčník, který obsahuje zajímavé informace ze světa, který sledujete, pak si to s jistotou přečtete.

V čase, kdy lidé čtou měsíčník, nejsou atakováni vašimi konkurenty, jiným reklamami, nebo třeba vtipným videem o veverce na skateboardu. Je tu jen váš text a čtenář, který věnuje svůj čas výhradně vám.

Měsíčník neobsahuje žádné reklamy a nebo jiné obchodní nabídky. Ano, to je měsíčník. Ten je čistě a pouze o informacích.

Jak využít tištěný měsíčník k obchodu? Do obálky můžete vložit další stránky, mimo samotný měsíčník, a tam přidat jakoukoliv nabídku nebo akci, kterou chcete upozornit na své produkty.

Nakonec je tu cena. V době, kdy poštovné stojí kolem 25 Kč, si musíte rozmyslet komu jej pošlete. Pokud jej budete posílat všem, pak brzo finančně vykrvácíte.

Musíte si vybrat ty nejžhavější želízka v ohni. Jsou to zákazníci, co si kupují pravidelně, nebo za vyšší částky. Prostě ti, u kterých je prokazatelné podezření, že vám dají zase vydělat. Dalo by se říct, že jsou to privilegovaní zákazníci.

Vyplatí se dělat tištěný newsletter? Rozhodně. Sám vydávám 4 měsíčníky. S prvním jsem začal před 7 lety a je to pro mě největší lepidlo pro mé stálé zákazníky.

Jaký je tedy rozdíl?

E-mailing je pro každého, kdo jej chce číst. Vytváří věrný kmen sledujících, kteří po určité době přestanou přemýšlet o tom, že by kupovali u konkurence to, co mohou koupit u vás.

Je to nejlevnější cesta, jak být v pravidelném kontaktu s vašimi lidmi.

Tištěný newsletter slouží pro přilepení těch nejcennější zákazníků. Být příjemcem newsletteru si musí lidé zasloužit. Nemůžete jej posílat každému.

Kdo jej pravidelně dostává, ten se dostává do vašeho světa, a vy s ním můžete vést tištěným newsletterem pravidelný rozhovor.

Tyto dva marketingové nástroje se báječně doplňují a oba slouží ke stejnému cíli.

Sám je používám v každém svém podnikání nebo projektu. Je to pro mě denní chleba. Přináší mi výsledky. Dokud mi budou výsledky nosit, tak je budu používat.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Pokud vás zajímá, jak vypadají tištěné newslettery a chtěli byste se svými privilegovanými zákazníky komunikovat jinak, pak se přihlaste na kurz:

Heretikův průvodce tištěnými měsíčníky pro e-shopaře
https://www.naucmese.cz/kurz/heretikuv-pruvodce-tistenymi-mesicniky-pro-e-shopare

Komentáře nejsou povoleny.