Stisknutím "Enter" přejdete na obsah

Marketingový frontend vs. marketingový backend

Dobrý den,

když jsem slyšel tyto pojmy poprvé, tak jsem si říkal: “O čem to sakra mluví?” Chvilku mi trvalo než jsem porozuměl těmto dvěma pojmům, ale jakmile jsem pochopil, tak…

Tak?” říkáte?

Změnil jsem pohled na to, jak dělat marketing. Zejména poté, co jsem zjistil, že…

Peníze jsou v backendu.” říkám.

K čemu je tedy frontend? Co je ten frontend? A co je backend? A proč jsou peníze v backendu?

Ach, to je moc otázek najednou.

Tak pěkně postupně.

Co je marketingový frontend?

Je to propagace, která má za cíl získávání nových zákazníků. Jsou to všechny ty reklamy na Meta, Google, Seznam, Heurece a podobně.

Je to všechno, co vidí vaši potenciální zákazníci a taky vaši konkurenti mimochodem.

Co je smyslem marketingového frontendu?

Získat dalšího zákazníka. Musíte pochopit rozdíl v následujících dvou tvrzeních:

  1. Prodávám, abych získal zákazníka.
  2. Získávám zákazníka, abych prodal.

Co patří do vašeho světa?

Já záměrně pracuji na jedničce. Většina mé konkurence a prakticky většina e-shopů pracuje usilovně na dvojce.

Ještě z toho nejste moc chytří?

Co je marketingový backend?

Je to propagace, která je určena jen pro současné zákazníky. Tedy neviditelná potenciálním zákazníkům a konkurenci. Proč své nabídky skrývat před konkurencí?

Asi proto, aby netušili, že vůbec nějaký backend existuje, nezměnili své marketingové postupy a nezačali mi opravdu konkurovat.

Proč jsou peníze v marketingovém backendu?

Protože prodáváte vašim současným zákazníkům. Nemusíte je lovit tak, jako na frontendu. Získat nového zákazníka je drahé. Prodat vašemu současnému zákazníkovi je výrazně levnější.

Některé e-shopy nemají zisk z frontendových objednávek. Je to čistě proto, aby získali co nejvíce zákazníků, kterým budou následně opakovaně prodávat. Mimochodem, předchozí věta je variací bodu číslo jedna z výše uvedeného seznamu.

To, že nerealizují zisk není dané nízkou prodejní cenou zboží, ale ochotou zaplatit za zákazníka (objednávku) víc, než kdokoliv jiný.

Jakmile získají zákazníka, tak ho napojí na marketingový backend a to je jejich zdrojem zisku.

Jak vidíte, většina kamenných prodejen, e-shopů, poskytovatelů služeb jedou jen model s frontendem a modlí se, aby přes frontend opakovaně zachytili své zákazníky. Jedou dvojku ze seznamu výše.

Backend je pro okolní svět neviditelná komunikace, propagace, která opakovaně přináší objednávky z těch samých zákazníků.

Vaším úkolem je naplnit frontendem (tedy novými zákazníky) backend (stroj na získávání opakovaných objednávek ze stejných zákazníků). Zisk na frontendu není důležitý.

Peníze jsou v backendu.

Snad jste to pochopili. Pokud jo, vidíte teď něco, co vám může změnit vaše podnikání od píky.

S pozdravem,
Dominik Formánek

P.S. Co je srdcem backendu? Co e-mailing?
Jak si e-mailingem vybudovat stálé zákazníky a přitom nespamovat?
https://www.naucmese.cz/kurz/jak-si-emailingem-vybudovat-stale-zakazniky-a-pritom-nespamovat

Komentáře nejsou povoleny.