Dobrý den,
pokud se vzděláváte v marketingu, tak jste možná došli k otázce, co je konkurencí sociálních sítí.
Konkurence ve smyslu slova, že splňuje stejný účel, co nám plní sociální sítě. Tedy například to bude dobrý zdroj nových zákazníků, o které se později budeme starat e-mailingem.
Sociální sítě jsou obdobou dřívějších časopisů a magazínů.
Kdysi lidé v čekárnách listovali v časopisech. Někteří tak dodnes činí. Jiní už koukají do mobilu a sjíždí sociální sítě.
Je to tak návykové, že se spolu u kafe sejdou dva lidé, a oba koukají do mobilu místo toho, aby se spolu bavili.
Lidé doma u kafe sedí s mobilem v ruce a sjíždějí místo časopisů sociální sítě. Místo celebrit národních sledují jejich vlastní celebrity ze svého okolí.
Dříve se v novinách a časopisech objevovaly inzeráty, které oslovovaly budoucí zákazníky, kterým posléze obchodníci různými cestami prodávali své zboží.
Podoba inzerátů, které kdysi doporučovaly knihy o marketingu staré sto let, fungují dodnes. Není potřeba nic měnit.
Stačí si přečíst knihu Vědecká reklama od Clauda Hopkinse.
Dokonce můžeme využívat stejných už více jak sto let starých postupů, které kdysi někdo objevil, testoval, vylepšoval a následně o nich napsal ve své knize.
Veškeré poznání máme pod nosem. Nic nového se neděje.
To, co každý vidí na své zdi na sociálních sítích, se liší podle jeho zájmů, stejně tak si lidé dříve kupovali různé časopisy.
Dnes lze oslovit většinu populace sociálními sítěmi, protože tištěné časopisy pomalu umírají. Mění se médium, principy zůstávají stejné.
S pozdravem,
Dominik Formánek
P.S. Chcete si udržet stávající zákazníky, za které jste už utratili hromadu peněz? Doporučuji vám začít s e-mailingem.
Pokud jej neděláte, což je ta nejpravděpodobnější možnost, pak doporučuji 30denní výzvu, která vás provede startem e-mailingu včetně reaktivačních kampaní, které probudí vaše spící zákazníky a dovedou je ke čtení vašich e-mailů.
https://www.emailingbezspamu.cz
Komentáře nejsou povoleny.